Малодівицька громада

Чернігівська область, Прилуцький район

Щодо заборгованості населення за спожиті ЖКП

Дата: 03.04.2020 09:21
Кількість переглядів: 227

 

Обласні та Київська міська державні адміністрації В сьогоднішніх умовах господарювання однією з найгостріших проблем у житлово-комунальній сфері є проблема заборгованості населення за надані їм житлово-комунальні послуги. Так, за даними Державної служби статистики України, заборгованість населення за спожиті житлово-комунальні послуги (без урахування газу та електроенергії) по підприємствах усіх форм власності станом на 01.02.2020 становила 32,0 млрд. гривень (станом на 01.01.2020 – 30,5 млрд.грн.), в тому числі за видами послуг: - централізоване опалення та гаряче водопостачання – 22 002,3 млн.грн. (або 69% від загальної заборгованості); - водопостачання та водовідведення – 4 649,9 млн.грн. (або 14% від загальної заборгованості); - утримання будинків та прибудинкової території – 4 525,5 млн.грн. (або 14% від загальної заборгованості); - вивезення побутових відходів – 872,1 млн.грн. (або 3% від загальної заборгованості). Рівень розрахунків населення за спожиті житлово-комунальні послуги за січень 2020 року в Україні становив 77,4%. Порівняно з рівнем розрахунків за 2019 рік він зменшився на 14,3% (за 2019 рік – 91,7%), а порівняно з аналогічним періодом 2019 року він збільшився на 8,5% (станом на 01.02.2019 – 68,9%). При цьому слід зазначити, що у розрізі житлово-комунальних послуг рівень розрахунків є таким: - централізоване опалення та гаряче водопостачання – 70,6%, порівняно з рівнем розрахунків за 2019 рік він зменшився на 20,1% (за 2019 рік – 90,7%); - водопостачання та водовідведення – 94,4%, порівняно з рівнем розрахунків за 2019 рік він збільшився на 2,4% (за 2019 рік – 92,0%); - утримання будинків та прибудинкової території – 95,3%, порівняно МІНРЕГІОН Ì0001655770eÎ №7/10.1/4358-20 від 12.03.2020 Підписано ЕЦП Москаленко Валентина Володимирівна 12.03.2020 22:44 1655770 2 з рівнем розрахунків за 2019 рік він збільшився на 1,1% (за 2019 рік – 94,2%); - вивезення побутових відходів – 97,3%, порівняно з рівнем розрахунків за 2019 рік він збільшився на 8,2% (за 2019 рік – 89,1%). Аналіз ситуації з розрахунками населення за житлово-комунальні послуги в Україні показує, що серед регіонів найвищий рівень оплати за житлово-комунальні послуги станом на 01.02.2020 спостерігався у Закарпатській (93,8%), Сумській (92,7%) та Вінницькій (87,0%) областях, найнижчий – у Херсонській (67,9%), Донецькій (69,9%) Луганській (71,2%) та Кіровоградській (71,7%) областях. При цьому найбільші обсяги заборгованості населення станом на 01.02.2020 мали: - м. Київ – 6 867,5 млн. грн. (за січень 2020 року збільшилась на 7,6%); - Дніпропетровська область – 5 393,3 млн.грн. (за січень 2020 року збільшилась на 4,2%); - Харківська область – 4 611,3 млн.грн. (за січень 2020 року збільшилась на 6,1%). Найменші обсяги заборгованості населення станом на 01.02.2020 мали: - Чернівецька область – 138,2 млн. грн. (за січень 2020 року збільшилась на 4,3%); - Закарпатська область – 178,4 млн.грн. (за січень 2020 року збільшилась на 4,4%); - Волинська область – 184,9 млн.грн. (за січень 2020 року збільшилась на 1,9%). При цьому, виходячи з інформації, отриманої від обласних та Київської міської державних адміністрацій вбачається, що не у всіх регіонах України споживачі, які отримують субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, забезпечили стовідсотковий рівень розрахунків за спожиті послуги. Так, рівень розрахунків субсидіантами за січень 2020 року становив: - централізоване опалення та гаряче водопостачання – 91,3% (найнижчий рівень оплати спостерігався у Івано-Франківській (70,7%), Волинській (72,1%) Херсонській (79,0%) та Одеській (80,4%) областях); - водопостачання та водовідведення – 90,5% (найнижчий – у Кіровоградській (40,2%), Рівненській (59,0%), Донецькій (74,6%) та Дніпропетровській (77,9%) областях); - утримання будинків та прибудинкової території – 96,7% (найнижчий – у Кіровоградській (43,0%), Рівненській (72,4%) та Закарпатській (79,8%) областях); - вивезення побутових відходів – 95,1% (найнижчий – у Кіровоградській (66,4%), Тернопільській (72,1%) та Житомирській (73,8%) областях). Що стосується пільговиків, то за січень 2020 року рівень розрахунків за спожиті послуги становив: - централізоване опалення та гаряче водопостачання – 85,1% (найнижчий рівень розрахунків спостерігався у Івано-Франківській (40,8%), Волинській (50,7%) Херсонській (53,2%) та Одеській (55,2%) областях); МІНРЕГІОН Ì0001655770eÎ №7/10.1/4358-20 від 12.03.2020 Підписано ЕЦП Москаленко Валентина Володимирівна 12.03.2020 22:44 1655770 3 - водопостачання та водовідведення – 82,8% (найнижчий – у Кіровоградській (30,7%), Рівненській (37,3%) та Вінницькій (61,7%) областях); - утримання будинків та прибудинкової території – 96,2% (найнижчий – у Одеській (32,8%), Миколаївській (51,6%) та Закарпатській (61,4%) областях); - вивезення побутових відходів – 88,2% (найнижчий – у Кіровоградській (40,7%), Полтавській (53,0%) та Львівській (53,8%) областях). За таких умов вважаємо за необхідне обласним та Київській міській державним адміністраціям разом з органами місцевого самоврядування, підприємствами галузі вжити дієвих заходів щодо погашення заборгованості населення за житлово-комунальні послуги. Зокрема: 1) провести роз’яснювальну роботу щодо необхідності стовідсоткової оплати, враховуючи вимоги Положення про призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами) (далі – Положення), яким передбачено що житлова субсидія не призначається якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад два місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово- комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ “Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі) (підпункт 5 пункту 14 Положення). При цьому пунктом 81 Положення передбачено, що у разі отримання інформації про наявність заборгованості за житлово-комунальні послуги та/або внесків/платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, що відповідає вимогам, визначеним у підпункті 5 пункту 14 Положення, житлова субсидія на наступний сезон не призначається, про що структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує громадянина з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис, або відповідна інформація зазначається у платіжному документі. Крім того, за рішенням комісії надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється за поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об’єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли: домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, щоМІНРЕГІОН громадянин має заборгованість за житлово- Ì0001655770eÎ №7/10.1/4358-20 від 12.03.2020 Підписано ЕЦП Москаленко Валентина Володимирівна 12.03.2020 22:44 1655770 4 комунальні послуги; громадянин не виконує зобов’язання за договором про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (пункт 119 Положення); 2) інформувати пільгову категорію населення щодо переваг отримання пільг у грошові готівковій формі (відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 р. № 373 зекономлені кошти пільг пільговик може використовувати на власний розсуд (раніше такі кошти поверталися до державного бюджету); 3) забезпечити взаємодію із структурними підрозділами з питань соціального захисту населення з питань заборгованості населення за спожиті житлово-комунальні послуги; 4) підприємствам житлово-комунального господарства здійснити аналіз наявної заборгованості, що обліковується за споживачами та активізувати роботу з боржниками з метою покращення рівня розрахунків за спожиті житлово-комунальні послуги. Заступник Міністра Валентина МОСКАЛЕНКО Хоцянівська Н.В. Корицька Вікторія Тел. 207-1-716 МІНРЕГІОН Ì0001655770eÎ №7/10.1/4358-20 від 12.03.2020 Підписано ЕЦП Москаленко Валентина Володимирівна 12.03.2020 22:44 1655770

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора